Zgloszenie kasy fiskalnej druk interaktywny

Jeżeli prowadzisz restaurację, bar, kawiarnię albo fast-food z zapiekankami ten materiał stanowi dla Ciebie. Od 2015 roku każda osoba postępująca w Polsce punkt gastronomiczny, również tzw. "małej gastronomii" ma obowiązek rejestrowania sprzedaży poprzez kasę fiskalną niezależnie od wielkości swoich obrotów.

W działalności w klubach gastronomicznych możemy spotkać dwa pewne typy urządzeń: kasę fiskalną, czyli urządzenie działające samodzielnie oraz drukarkę fiskalną, którą należy podłączyć do komputera z aplikacją sprzedażową, bowiem nie stanowi ona nawet własnej klawiatury. To nowe rozwiązanie kojarzone stanowi w szybkich restauracjach czy sieciach szybkiej obsługi. Małe lokale zwyczajnie nie posiadają programów komputerowych do obsługi klientów przy poszczególnych stolikach. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna być mało ważnych cech, odróżniających ją z zwykłej kasy fiskalnej i poprawiających pracę kelnerom lub gospodarzom, takich jak: podwyższona odporność na pokrycie i zabrudzenie, wytrzymały akumulator, szybką wymianę papieru, intuicyjną i ciężką obsługę czy szybki wydruk paragonu, dla użytkownika jaki z niecierpliwością czeka przy stoliku na bliskie rozliczenie. Dodatkowym atutem jest możliwość zapisu elektronicznej kopii paragonu, zezwalająca na zapisywanie wydruków np. na karcie pamięci, co pomaga ich ukrywanie przez wymagane przepisami 5 lat. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna wynosić odpowiednie wymiary, pozwalające na jej naturalne wykorzystywanie na ladzie czy przy stołach oraz przenoszenie po całym lokalu, a ponadto nowoczesny i popularny design. Oprogramowanie gastronomiczne pozwoli na głębokie monitorowanie sprzedaży i długie rozliczanie kelnerów. Zakup kasy fiskalnej stanowi dla wielu rozpoczynających działalność sam z ogromniejszych nakładów, zatem warto wspomnieć, że przy spełnieniu kilku warunków można pobrać na ten punkt ulgę, sięgającą nawet 90% ceny kasy. Warto również odpowiednio wcześniej rozejrzeć się za kasą dla gastronomii, żebym posiadać zdolność jej sprawdzenia oraz przeszkolenia pracowników z reguł jej użytkowania i współpracy z planami do obsługi punktów restauracyjnych.